Меню

Студентоцентрований підхід в освітньому процесі

     Студентоцентрований підхід є ключовим методологічним інструментом реалізації цілей Болонського процесу в сучасній освітній науці та практиці. Студентоцентризм відповідає вимогам і запитам сучасного суспільства, яке потребує компетентних, творчих, ініціативних фахівців-особистостей. Характерною рисою студентоцентризму, як ідеї людиноцентризму, є прагнення реалізовувати підхід, у якому цілісність внутрішнього світу людини забезпечує взаємозв’язок особистості й суспільства.

     Студентоцентризм поновлює суб’єкта в освіті і скеровує до становлення індивідуальності студента, формування його цілісної особистості. Ідеї студентоцентризму стають підґрунтям проєктування освітнього середовища, яке забезпечує умови для саморозвитку, самоорганізації та самореалізації особистості у професійній діяльності, творчості та інших видах діяльності при їх усвідомленому виборі.

     Студентоцентрований підхід влаштований так, що в центрі уваги є досягнення студента, який є активним учасником освітнього процесу, коли підвищується його роль у самостійній роботі, підвищуються права студентів, самостійність і відповідальність. Кафедра садово-паркового господарства сприяє цьому, допомагає студентам отримати базові знання і компетентності, сформувати мотивацію до самоосвіти й самовдосконалення, проводить круглі столи, конференції і співпрацює з роботодавцями.

     Студентоцентрований підхід має свої сильні сторони в освітньому процесі, що довели свою ефективність на практиці:

– постійний і беззаперечний вибір здобувача вищої освіти (найяскравішим прикладом може бути індивідуальна траєкторія здобувача);

– оцінювання якості викладання здобувачами вищої освіти (анонімне оцінювання здобувачами якості викладання дисциплін);

– партнерство тих, хто навчає й тих, хто навчається зі збереженням професійної дистанції;

– інтереси й потреби здобувачів вищої освіти завжди є пріоритетними;

– підвищення рівня мотивації здобувачів вищої освіти (час від часу стикаємося з проблемою незацікавленості, розчарування, тому завдання викладача або куратора зробити так, щоб студенти мали бажання і натхнення до вивчення чогось нового);

– вміння вислухати й обрати разом найкращі варіанти подальших дій;

– урізноманітнення діяльності науково-педагогічного працівника з акцентом на вибір сучасних інтерактивних методик і диджиталізацію процесу навчання;

– оновлення освітніх програм і силабусів з урахуванням вимог сьогодення, зокрема, людиноцентризму;

– впевненість і конкурентоспроможність випускників при працевлаштуванні.

Останні новини

Звіт здобувачів освітньо-наукового ступеня Доктор філософії спеціальності Н3 Садово-паркове господарствоЧитати повністю

Звіт здобувачів освітньо-наукового ступеня Доктор філософії спеціальності Н3 Садово-паркове господарство

08 липня 2025 року на розширеному засіданні кафедри садово-паркового господарства відбувся захист звітів здобувачів освітньо-наукового ступеня Доктор філософії спеціальності Н3 Садово-паркове господарство за 2024-2025 навчальний рік.

Читати повністю

Неформальна та інформальна освіта очима студентаЧитати повністю

Неформальна та інформальна освіта очима студента

Студентка спеціальності «Садово-паркове господарство» Анастасія Рудас поділилася своїм досвідом поєднання формальної та неформальної освіти у професійному розвитку. Пройшовши курс «Ландшафтний дизайнер: від технічного завдання до втілення» на платформі «Дія.Освіта»

Читати повністю

Засідання проєктної групи з перегляду ОПП СПГ першого (бакалаврського) рівня вищої освіти Читати повністю

Засідання проєктної групи з перегляду ОПП СПГ першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

Днями відбулося засідання проєктної групи з перегляду ОПП СПГ першого (бакалаврського) рівня вищої освіти щодо постакредитаційного моніторингу ОП.

Читати повністю

Семінар-подорож «Чарівний світ Ундіни: другий епізод» - надихаюча зустріч професіоналів!Читати повністю

Семінар-подорож «Чарівний світ Ундіни: другий епізод» - надихаюча зустріч професіоналів!

28 червня у просторі HomePark відбувся унікальний захід - семінар-подорож «Чарівний світ Ундіни: другий епізод», присвячений біоводоймам, водним рослинам та особливостям водного ландшафтного дизайну. У заході взяв участь доцент кафедри садово-паркового господарства Михайло Осіпов.

Читати повністю

Всі новини