Меню

Студентоцентрований підхід в освітньому процесі

     Студентоцентрований підхід є ключовим методологічним інструментом реалізації цілей Болонського процесу в сучасній освітній науці та практиці. Студентоцентризм відповідає вимогам і запитам сучасного суспільства, яке потребує компетентних, творчих, ініціативних фахівців-особистостей. Характерною рисою студентоцентризму, як ідеї людиноцентризму, є прагнення реалізовувати підхід, у якому цілісність внутрішнього світу людини забезпечує взаємозв’язок особистості й суспільства.

     Студентоцентризм поновлює суб’єкта в освіті і скеровує до становлення індивідуальності студента, формування його цілісної особистості. Ідеї студентоцентризму стають підґрунтям проєктування освітнього середовища, яке забезпечує умови для саморозвитку, самоорганізації та самореалізації особистості у професійній діяльності, творчості та інших видах діяльності при їх усвідомленому виборі.

     Студентоцентрований підхід влаштований так, що в центрі уваги є досягнення студента, який є активним учасником освітнього процесу, коли підвищується його роль у самостійній роботі, підвищуються права студентів, самостійність і відповідальність. Кафедра садово-паркового господарства сприяє цьому, допомагає студентам отримати базові знання і компетентності, сформувати мотивацію до самоосвіти й самовдосконалення, проводить круглі столи, конференції і співпрацює з роботодавцями.

     Студентоцентрований підхід має свої сильні сторони в освітньому процесі, що довели свою ефективність на практиці:

– постійний і беззаперечний вибір здобувача вищої освіти (найяскравішим прикладом може бути індивідуальна траєкторія здобувача);

– оцінювання якості викладання здобувачами вищої освіти (анонімне оцінювання здобувачами якості викладання дисциплін);

– партнерство тих, хто навчає й тих, хто навчається зі збереженням професійної дистанції;

– інтереси й потреби здобувачів вищої освіти завжди є пріоритетними;

– підвищення рівня мотивації здобувачів вищої освіти (час від часу стикаємося з проблемою незацікавленості, розчарування, тому завдання викладача або куратора зробити так, щоб студенти мали бажання і натхнення до вивчення чогось нового);

– вміння вислухати й обрати разом найкращі варіанти подальших дій;

– урізноманітнення діяльності науково-педагогічного працівника з акцентом на вибір сучасних інтерактивних методик і диджиталізацію процесу навчання;

– оновлення освітніх програм і силабусів з урахуванням вимог сьогодення, зокрема, людиноцентризму;

– впевненість і конкурентоспроможність випускників при працевлаштуванні.

Останні новини

Захист звітів із виробничої практики студентів спеціальності 206 Садово-паркове господарствоЧитати повністю

Захист звітів із виробничої практики студентів спеціальності 206 Садово-паркове господарство

8 серпня на кафедрі садово-паркового господарства здобувачі першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівня вищої освіти захищали звіти з виробничої практики.

Читати повністю

Захист дисертації Гребенюка Володимира Михайловича на здобуття наукового ступеня доктора філософіїЧитати повністю

Захист дисертації Гребенюка Володимира Михайловича на здобуття наукового ступеня доктора філософії

29 липня 2025 року в Уманському національному університеті на засіданні спеціалізованої вченої ради відбувся захист дисертації Гребенюка Володимира Михайловича на здобуття наукового ступеня доктора філософії в галузі знань 20 Аграрні науки та продовольство за спеціальністю 206 Садово-паркове господарство.

Читати повністю

Михайло Осіпов успішно пройшов навчання з AutoCAD 2023 у DESIGN-CLASSЧитати повністю

Михайло Осіпов успішно пройшов навчання з AutoCAD 2023 у DESIGN-CLASS

Михайло ОСІПОВ завершив курс навчання за програмою AutoCAD 2023 у сертифікованому центрі DESIGN-CLASS ДИЗАЙН-КЛАСС, що має статус Autodesk Authorized Training Center.

Читати повністю

Звіт здобувачів освітньо-наукового ступеня Доктор філософії спеціальності Н3 Садово-паркове господарствоЧитати повністю

Звіт здобувачів освітньо-наукового ступеня Доктор філософії спеціальності Н3 Садово-паркове господарство

08 липня 2025 року на розширеному засіданні кафедри садово-паркового господарства відбувся захист звітів здобувачів освітньо-наукового ступеня Доктор філософії спеціальності Н3 Садово-паркове господарство за 2024-2025 навчальний рік.

Читати повністю

Всі новини