Меню

Студентоцентрований підхід в освітньому процесі

     Студентоцентрований підхід є ключовим методологічним інструментом реалізації цілей Болонського процесу в сучасній освітній науці та практиці. Студентоцентризм відповідає вимогам і запитам сучасного суспільства, яке потребує компетентних, творчих, ініціативних фахівців-особистостей. Характерною рисою студентоцентризму, як ідеї людиноцентризму, є прагнення реалізовувати підхід, у якому цілісність внутрішнього світу людини забезпечує взаємозв’язок особистості й суспільства.

     Студентоцентризм поновлює суб’єкта в освіті і скеровує до становлення індивідуальності студента, формування його цілісної особистості. Ідеї студентоцентризму стають підґрунтям проєктування освітнього середовища, яке забезпечує умови для саморозвитку, самоорганізації та самореалізації особистості у професійній діяльності, творчості та інших видах діяльності при їх усвідомленому виборі.

     Студентоцентрований підхід влаштований так, що в центрі уваги є досягнення студента, який є активним учасником освітнього процесу, коли підвищується його роль у самостійній роботі, підвищуються права студентів, самостійність і відповідальність. Кафедра садово-паркового господарства сприяє цьому, допомагає студентам отримати базові знання і компетентності, сформувати мотивацію до самоосвіти й самовдосконалення, проводить круглі столи, конференції і співпрацює з роботодавцями.

     Студентоцентрований підхід має свої сильні сторони в освітньому процесі, що довели свою ефективність на практиці:

– постійний і беззаперечний вибір здобувача вищої освіти (найяскравішим прикладом може бути індивідуальна траєкторія здобувача);

– оцінювання якості викладання здобувачами вищої освіти (анонімне оцінювання здобувачами якості викладання дисциплін);

– партнерство тих, хто навчає й тих, хто навчається зі збереженням професійної дистанції;

– інтереси й потреби здобувачів вищої освіти завжди є пріоритетними;

– підвищення рівня мотивації здобувачів вищої освіти (час від часу стикаємося з проблемою незацікавленості, розчарування, тому завдання викладача або куратора зробити так, щоб студенти мали бажання і натхнення до вивчення чогось нового);

– вміння вислухати й обрати разом найкращі варіанти подальших дій;

– урізноманітнення діяльності науково-педагогічного працівника з акцентом на вибір сучасних інтерактивних методик і диджиталізацію процесу навчання;

– оновлення освітніх програм і силабусів з урахуванням вимог сьогодення, зокрема, людиноцентризму;

– впевненість і конкурентоспроможність випускників при працевлаштуванні.

Останні новини

Сучасні технології в освіті майбутніх ландшафтних дизайнерівЧитати повністю

Сучасні технології в освіті майбутніх ландшафтних дизайнерів

На кафедрі садово-паркового господарства студенти активно вивчають дисципліну «Комп’ютерний дизайн садово-паркових об’єктів», яка має ключове значення для підготовки сучасного ландшафтного дизайнера.

Читати повністю

Науково-практична Інтернет конференція: «Садово-паркове господарство: історія, сучасність та перспективи розвитку»Читати повністю

Науково-практична Інтернет конференція: «Садово-паркове господарство: історія, сучасність та перспективи розвитку»

Запрошуємо взяти участь у Науково-практичній Інтернет конференції: «Садово-паркове господарство: історія, сучасність та перспективи розвитку», яка відбудеться 12 червня 2025 року в Уманському національному університеті.

Читати повністю

Від теорії до практики: навчання та формування професійних компетентностей у студентівЧитати повністю

Від теорії до практики: навчання та формування професійних компетентностей у студентів

У рамках вивченння навчальної дисципліни «Топіарне мистецтво» відбулося практичне заняття на тему: «Посадка, догляд та утримання топіарних форм» для студентів 31-сп та 21к-сп групи.

Читати повністю

Практичне заняття з дисципліни «Озеленення населених місць»Читати повністю

Практичне заняття з дисципліни «Озеленення населених місць»

12 травня 2025 року, на базі Національного дендрологічного парку «Софіївка» Анною БРОВДІ, викладачем-стажистом кафедри Садово-паркового господарства проведено практичне заняття з дисципліни «Озеленення населених місць». Тема практичного заняття: «Садово-паркові об’єкти у структурі міст та сіл».

Читати повністю

Всі новини