Меню

Студентоцентрований підхід в освітньому процесі

     Студентоцентрований підхід є ключовим методологічним інструментом реалізації цілей Болонського процесу в сучасній освітній науці та практиці. Студентоцентризм відповідає вимогам і запитам сучасного суспільства, яке потребує компетентних, творчих, ініціативних фахівців-особистостей. Характерною рисою студентоцентризму, як ідеї людиноцентризму, є прагнення реалізовувати підхід, у якому цілісність внутрішнього світу людини забезпечує взаємозв’язок особистості й суспільства.

     Студентоцентризм поновлює суб’єкта в освіті і скеровує до становлення індивідуальності студента, формування його цілісної особистості. Ідеї студентоцентризму стають підґрунтям проєктування освітнього середовища, яке забезпечує умови для саморозвитку, самоорганізації та самореалізації особистості у професійній діяльності, творчості та інших видах діяльності при їх усвідомленому виборі.

     Студентоцентрований підхід влаштований так, що в центрі уваги є досягнення студента, який є активним учасником освітнього процесу, коли підвищується його роль у самостійній роботі, підвищуються права студентів, самостійність і відповідальність. Кафедра садово-паркового господарства сприяє цьому, допомагає студентам отримати базові знання і компетентності, сформувати мотивацію до самоосвіти й самовдосконалення, проводить круглі столи, конференції і співпрацює з роботодавцями.

     Студентоцентрований підхід має свої сильні сторони в освітньому процесі, що довели свою ефективність на практиці:

– постійний і беззаперечний вибір здобувача вищої освіти (найяскравішим прикладом може бути індивідуальна траєкторія здобувача);

– оцінювання якості викладання здобувачами вищої освіти (анонімне оцінювання здобувачами якості викладання дисциплін);

– партнерство тих, хто навчає й тих, хто навчається зі збереженням професійної дистанції;

– інтереси й потреби здобувачів вищої освіти завжди є пріоритетними;

– підвищення рівня мотивації здобувачів вищої освіти (час від часу стикаємося з проблемою незацікавленості, розчарування, тому завдання викладача або куратора зробити так, щоб студенти мали бажання і натхнення до вивчення чогось нового);

– вміння вислухати й обрати разом найкращі варіанти подальших дій;

– урізноманітнення діяльності науково-педагогічного працівника з акцентом на вибір сучасних інтерактивних методик і диджиталізацію процесу навчання;

– оновлення освітніх програм і силабусів з урахуванням вимог сьогодення, зокрема, людиноцентризму;

– впевненість і конкурентоспроможність випускників при працевлаштуванні.

Останні новини

Семінар-подорож «Чарівний світ Ундіни: другий епізод» — надихаюча зустріч професіоналів!Читати повністю

Семінар-подорож «Чарівний світ Ундіни: другий епізод» — надихаюча зустріч професіоналів!

28 червня у просторі HomePark відбувся унікальний захід — семінар-подорож «Чарівний світ Ундіни: другий епізод», присвячений біоводоємам, водним рослинам та особливостям водного ландшафтного дизайну. У заході взяв участь доцент кафедри садово-паркового господарства Михайло Осіпов.

Читати повністю

Територія, що оживає: як студенти творять зелений простір університетуЧитати повністю

Територія, що оживає: як студенти творять зелений простір університету

Доглянута територія навчального закладу – це не лише візитівка університету, а й практична база для студентів, які навчаються на спеціальності садово-паркове господарство. Саме тому, з метою формування професійних компетентностей під керівництвом доцента Михайла Осіпова, викладача-стажиста Ліліани Кунпан та викладача-стажиста Анни Бровді студенти 31-сп, 21к-сп та 41-сп групи долучилися до проведення робіт.

Читати повністю

Синергія досвіду і навчання: як випускники стають наставниками та формують нове покоління ландшафтних дизайнерівЧитати повністю

Синергія досвіду і навчання: як випускники стають наставниками та формують нове покоління ландшафтних дизайнерів

Студент другого рівня вищої освіти 11м-сп групи Максим Олійник під керівництвом випускника спеціальності садово-паркове господарство Миколи Кучерявого працюють на ландшафтних об’єктах.

Читати повністю

Захист кваліфікаційних робіт із спеціальності 206 Садово-паркове господарствоЧитати повністю

Захист кваліфікаційних робіт із спеціальності 206 Садово-паркове господарство

25 червня 2025 року на факультеті лісового та садово-паркового господарства відбувся захист кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти освітнього ступеня «Бакалавр» освітньо-професійної програми «Садово-паркове господарство» спеціальності 206 Садово-паркове господарство.

Читати повністю

Всі новини