Меню

Студентоцентрований підхід в освітньому процесі

     Студентоцентрований підхід є ключовим методологічним інструментом реалізації цілей Болонського процесу в сучасній освітній науці та практиці. Студентоцентризм відповідає вимогам і запитам сучасного суспільства, яке потребує компетентних, творчих, ініціативних фахівців-особистостей. Характерною рисою студентоцентризму, як ідеї людиноцентризму, є прагнення реалізовувати підхід, у якому цілісність внутрішнього світу людини забезпечує взаємозв’язок особистості й суспільства.

     Студентоцентризм поновлює суб’єкта в освіті і скеровує до становлення індивідуальності студента, формування його цілісної особистості. Ідеї студентоцентризму стають підґрунтям проєктування освітнього середовища, яке забезпечує умови для саморозвитку, самоорганізації та самореалізації особистості у професійній діяльності, творчості та інших видах діяльності при їх усвідомленому виборі.

     Студентоцентрований підхід влаштований так, що в центрі уваги є досягнення студента, який є активним учасником освітнього процесу, коли підвищується його роль у самостійній роботі, підвищуються права студентів, самостійність і відповідальність. Кафедра садово-паркового господарства сприяє цьому, допомагає студентам отримати базові знання і компетентності, сформувати мотивацію до самоосвіти й самовдосконалення, проводить круглі столи, конференції і співпрацює з роботодавцями.

     Студентоцентрований підхід має свої сильні сторони в освітньому процесі, що довели свою ефективність на практиці:

– постійний і беззаперечний вибір здобувача вищої освіти (найяскравішим прикладом може бути індивідуальна траєкторія здобувача);

– оцінювання якості викладання здобувачами вищої освіти (анонімне оцінювання здобувачами якості викладання дисциплін);

– партнерство тих, хто навчає й тих, хто навчається зі збереженням професійної дистанції;

– інтереси й потреби здобувачів вищої освіти завжди є пріоритетними;

– підвищення рівня мотивації здобувачів вищої освіти (час від часу стикаємося з проблемою незацікавленості, розчарування, тому завдання викладача або куратора зробити так, щоб студенти мали бажання і натхнення до вивчення чогось нового);

– вміння вислухати й обрати разом найкращі варіанти подальших дій;

– урізноманітнення діяльності науково-педагогічного працівника з акцентом на вибір сучасних інтерактивних методик і диджиталізацію процесу навчання;

– оновлення освітніх програм і силабусів з урахуванням вимог сьогодення, зокрема, людиноцентризму;

– впевненість і конкурентоспроможність випускників при працевлаштуванні.

Останні новини

Публічна презентація дисертаційної роботи Гребенюка Володимира Михайловича на тему: «Біолого-екологічні особливості вирощування генотипів аронії чорноплідної (ARONIA MELANOCARPA (MICHX.) ELLOTT) для використання в озелененні».Читати повністю

Публічна презентація дисертаційної роботи Гребенюка Володимира Михайловича на тему: «Біолого-екологічні особливості вирощування генотипів аронії чорноплідної (ARONIA MELANOCARPA (MICHX.) ELLOTT) для використання в озелененні».

30 квітня 2025 року на розширеному засіданні кафедри садово-паркового господарства УНУ відбулася публічна презентація дисертаційної роботи Гребенюка Володимира Михайловича, поданої на здобуття наукового ступеня доктора філософії з галузі знань 20 Аграрні науки та продовольство за спеціальністю 206 Садово-паркове господарство на тему: «Біолого-екологічні особливості вирощування генотипів аронії чорноплідної (ARONIA MELANOCARPA (MICHX.) ELLOTT) для використання в озелененні», науковий керівник Анатолій БАЛАБАК, доктор с.-г. наук, професор.

Читати повністю

Студентська наукова конференціяЧитати повністю

Студентська наукова конференція

24 квітня на кафедрі садово-паркового господарства відбулося засідання студентської наукової конференції, приуроченої 125-річчю від дня народження видатного вченого і педагога у галузі землеробства, професора Симона Самійловича РУБІНА.

Читати повністю

Участь у Всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт зі спеціальності 206 Садово-паркове господарствоЧитати повністю

Участь у Всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт зі спеціальності 206 Садово-паркове господарство

В рамках наукової роботи 25 квітня 2025 року Денис КУНПАН студент 21-сп групи спеціальності 206 Садово-паркове господарство першого (бакалаврського) рівня вищої освіти взяв участь у ІІ турі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт на базі Сумського національного аграрного університету. Тема наукової роботи: «Господарсько-біологічні та декоративні особливості вирощування та застосування нарцисів (Narcissus L.) в садово-парковому мистецтві», науковий керівник доктор філософії Ліліана КУНПАН.

Читати повністю

Круглий стіл на тему «Проєктування об’єктів озеленення»Читати повністю

Круглий стіл на тему «Проєктування об’єктів озеленення»

23 квітня 2025 року на кафедрі садово-паркового господарства Уманського національного університету було проведено круглий стіл на тему «Проєктування об’єктів озеленення».

Читати повністю

Всі новини