Ментальне здоров’я – основа сталого та якісного освітнього процесу
НПП кафедри Садово-паркового господарства у повному складі долучилися до зустрічі з Валентиною МАЗУРЕНКО, практичним психологом психологічної служби університету, яка успішно реалізувала можливість подбати про ментальне здоров’я та благополуччя колег. Забезпечення ефективності та якості педагогічного процесу залежить від морально-психологічного стану викладача, адже кожен науково-педагогічний працівник має безпосередній вплив на колектив, вихованців, родину, тому, так важливо слідкувати і дбати про:
- Зниження стресу та вигорання, які в сучасних воєнних реаліях набувають значного поширення. Нині кожен з нас часто стикається зі значним навантаженням, високими очікуваннями, інноваціями в освітньому процесі та постійними ризиками і страхами за власне життя і життя оточення. Підтримка психічного здоров’я допомагає уникнути вигорання та зберегти енергію для ефективнішої роботи, ясності думок і своєчасного прийняття вірних рішень;
- Покращення якості навчання: стійке психічне здоров’я допомагає краще концентруватися на освітньому процесі та сприяти активному навчанню та роботі. І саме емоційна стабільність може позитивно позначитися на атмосфері в авдиторії та взаємодії зі студентами;
- Збереження професійної відданості справі та любові до того, чим займається викладач, потребує міцного психічного здоров’я, яке сприяє збереженню інтересу до власної роботи, як наслідок - підтримання високого рівня мотивації та продуктивності;
- Розвиток педагогічної майстерності. Це і оптиміщація психологічних аспектів своєї професійної діяльності, і вирішення педагогічних задач, і пошук нових методик, і безперервне навчання, пізнання нового та вдосконалення професійних навичок.
Усі вищевказані фактори є взаємозалежними та несуть ланцюгові наслідки для базису – ментального здоров’я людини. Тож Валентина Дмитрівна запропонувала загалу низку технік, що легко допоможуть збалансувати психічний стан кожного, адже, живучи у контексті воєнного конфлікту, загал виокремлює важливість компетентності психологічної служби.
Війна призводить до серйозних травматичних наслідків не лише осіб, які безпосередньо в ній беруть участь, а й усього цивільного населення, яке потребує підвищеної уваги фахівців. Саме допомога психолога у роботі з травмою та стресом допоможе визначати посттравматичний стресовий розлад і лікувати його.
У воєнних умовах особливо важливо звертатися до психологічної підтримки, не ігнорувати тривожність, дбати про фізіологічні потреби, збалансованість харчування тощо. І кожен розуміє, що підтримка психічного здоров’я в рамках розвитку педагогічної майстерності є інтегральною частиною забезпечення стійкого та якісного функціонування системи освіти, а ще - необхідним аспектом для адаптації нації у мирне життя розвиток і відбудову країни.